Feeds:
Posts
Comments

Archive for the ‘Cultural Differences’ Category

WE’RE BACCCCKKKK!!! ^___^

Yup, the Krimmy Couple is back with another video! A first this year. Jimmy Kim is currently not residing in Manila because of his job so I made sure that we recorded one yesterday when they went for a “field trip”. Actually, I have written a blog post before about you know, Koreans being THE BEST (my boyfriend’s words, not mine) but I felt that it’s more fun if you hear it straight from him! Hahaha! Enjoy!

Thanks to the random stranger who agreed to hold the camera for us! She turned out to be my dad’s student! :O

(more…)

Read Full Post »

So last Christmas, Jimmy was super freaking out and wondering why I was giving money to my nieces and the other kids. I told him it’s called “pamamasko” and is an awesome tradition in the eyes of the children here in the Philippines. Because you know, they really don’t celebrate Christmas back home like we do here.

However, I learned that kids are also given money during the holidays but it’s for the Korean Lunar New Year. And today, I GOT MY FIRST SEBAE DON 세배 돈, baby!

Two thousand pesos??? Thank you so much, sajangnim!

Yes, that’s from the namja chingu’s boss. That’s right, BOSS. Lolz. But why was I given money anyway?

(more…)

Read Full Post »

There’s INTERNATIONAL ALL CAPS DAY, there’s even No Pants Day (true story, celebrated on the 1st Friday of May… not by me kthnxbi) and then there’s Pepero Day. What the hell is Pepero Day, you may ask… Don’t worry, I didn’t know wtf it was either until someone surprised me in my office today and gave me these two boxes of Pepero.

Pepero: Just like Pocky, only Korean… Lulz

According to Wikipedia, Pepero is a cookie stick, dipped in chocolate syrup, manufactured by Lotte Confectionery in South Korea since 1983. It was inspired by the Japanese product, Pocky produced by Glico. Which also may have been the inspiration to Jack and Jill’s cheap, local version, PRETZELS. Pwn. But srsly, I’d choose Pretzels over Pocky/Pepero any day! I grew up eating that snack!

(more…)

Read Full Post »

New Krimmy video, y’all! To celebrate our 7 months together! How the heck did we last more than half a year?! Anyway, we shot this in Bohol yesterday and Bohol is like one of my most favorite places in the Philippines and we were on a 4-day vacation there with my family. ^__^

So basically, it’s all about animal sounds. I’m not even gonna do much of an intro because this is a videoblog for a reason. Let the video tell you the rest… Hahaha! Enjoy. AND BITCH, BTW, THIS IS ON HD BECAUSE NOKIA N8 IS AWESOME.

Please don’t mind the date on the video. -_- It says Nov 2011 because I’m an idiot kthnxbi.

(more…)

Read Full Post »

LOL. Not really. The kid’s too young for me BUT OMG is he cute or what! I have never completely watched a single PBB episode in my life and didn’t know about him until the Big 4. Thank God for Youtube videos because holy crap, this boy is a dork! Super cute! He’s a Candy cutie, afterall. Haha!

And yes, he left yours truly a personal message!!! Hahaha! Not THAT personal but you know what I mean. Made me like him more! Heard he’s from La Salle, too! HE SHOULD MEET MY BOYFRIEND, THEN!!!

(more…)

Read Full Post »

“I am Korean
That is why I have
small eyes
But it does not mean that
I have limited point of view
I have a perspective point of view!

– Jimmy Kim

This is Jimmy Kim’s self-portait

PLEASE RESURRECT ME NOW OH GAWD I DIED. TWICE.

(more…)

Read Full Post »

Dear Bebe,

As you know, some sort of drama recently went down between me and my father. It’s more a comedy, really, if you think about it. He was insisting, nay, forcing me to get married already and give him grandchildren (what’s up with parents these days?!) and instead of convincing me to do so, he just did the opposite. I had to re-assess my status in life and more than the fact that I’m currently going through a quarter-life crisis, it dawned on me that I’m just not ready yet – emotionally, financially, mentally, waterlily demmet why be so corny? etc. I mean, seriously, who gets married at 25?! (No offense meant to those who got married at 25 or younger. It’s just an opinion.)

But, say fate decides that it’s you, and the cosmos conspire and we end up together in the future, let it be known that you gotta abide by the rules. My rules. I’m the boss, remember? Not only am I the sajangnim *ahem ahem*, deep within my soul lies an obsessive-compulsive writer-director who likes to plan out her life as if it’s a script, background music, crane shots and all. So yes, here are my unrealistic conditions if we were to get married.

1. Your proposal has to be an event (and has to be captured on video, too). I don’t know what you have up you sleeve but I expect a kick-ass proposal. You see, if I were to propose to someone, I’ll make sure it will make people cry and get a bajillion hits on youtube. Unfortunately, I’m the girl and girls get proposed to so I’ll just sit pretty here and wait for that bling. (OMG THIS IS SOOO SEXIST WAHAHAHA!)

2. Diamond engagement ring. Worth a minimum of idk, Php 500k?

Please don’t think I’m a materialistic bitch. Diamonds are forever and can be pawned for future use.

(more…)

Read Full Post »

Older Posts »